Dag #28

14 augustus 2016 - Tokyo, Japan

Zo. Alweer de laatste dag in Japan. Ondanks dat doen we alles net als gisteren lekker rustig aan. Na lang uitslapen lopen wij pas rond het middaguur het station in, De deli france van gisteren viel wat tegen, dus wij pakken eerst de metro richting Ginza om daar iets te eten. Het station waar we uitstappen heeft gelukkig, net als heel veel stations overigens, meerdere winkels in het station zelf, waaronder ook nu weer een bakkerij.

Na het nuttigen van de broodjes lopen wij door naar het Hakuhinkan Toy Park waar wij een paar weken geleden ook al zijn geweest. Maik had toentertijd al een klein modelbouw kasteel gezien wat hij wil kopen. Nadat wij hebben gekocht wat we wilden lopen we uiteraard nog even rond in de immense speelgoedwinkel.

Nadat we alles weer hebben gezien lopen wij terug naar het station. Volgende halte = Shibuya. Tijdens het winkelen gisteren kwamen wij een andere buitenlander tegen in een manga winkel die net wat boeken had gekocht. Hij vertelde ons dat onder de Starbucks bij Shibuya ook manga boeken worden verkocht, waaronder een sectie met Engelse boeken (deze vind je bijna nooit, vandaar dat wij aan het zoeken waren). Dat is dan ook onze eerste stop in Shibuya.

Helaas voor ons valt de winkel wat tegen. Ja ze hebben meer Engelse boeken dan andere winkels die wij hebben bezocht, maar ook hier hebben ze slechts een kleine sectie met Engelse boeken staan. Veelal zijn dat ook de eerste paar delen van een serie, terwijl veel series een groot aantal delen bevatten. We besluiten dan ook om hier niks te halen. De tweede reden dat we naar Shibuya gingen was voor de winkels. Maik had nog een Under Armour winkel gezien die wij uiteraard even verkennen. Naast deze winkel maken wij uiteraard van de gelegenheid gebruik om ook gelijk andere winkels in dit gebied te bezoeken. En dat zijn er nogal wat. Zo komen wij een manga/anime winkel tegen die een paar verdiepingen onder de grond is gevestigd.

Nadat we de winkeltjes hebben gezien lopen wij door naar onze laatste reden om terug te komen naar Shibuya = een ramen tentje waar wij een paar weken geleden ook al hadden gegeten (en waar het toen uiteraard heel erg beviel). Ook dit keer mocht het weer smaken, al had ik dit keer de Spicy Miso genomen voor ons beiden terwijl wij volgens Maik toch echt de Spicy Pork hadden de vorige keer. Enfin, de gerechten verschillen niet heel veel van elkaar gelukkig. Spicy was het in ieder geval.

We keren langzaam weer terug naar het hotel, waarbij wij ondertussen, uiteraard, nog wat winkeltjes afstruinen om te zien of we nog iets vinden. Zodoende komen wij met de metro uiteindelijk weer terug bij de Skytree, vlak naast ons hotel. Ik moet er wel bij zeggen dat de bordjes bij Shibuya station wel wat duidelijker mogen. Volgens mij hebben we twee keer een rondje gelopen omdat wij op zoek waren naar de ingang van de Ginza metro lijn. Deze bevond zich echter boven het spoor wat verwarrend was, maar net zo verwarrend is het als de bordjes ergens naartoe wijzen om vervolgens weer te verdwijnen. Ach, de aanhouder wint.

Zo meteen ga ik weer door met het opnieuw inpakken van de backpack en dag tas. Dit zal dan ook het laatste bericht zijn van deze reis. Morgen vertrekken wij vroeg om het vliegtuig van 13:15 te pakken om rond 23:30 (lokale tijden) 's avonds weer in Amsterdam aan te komen. Ik hoop dat het jullie een idee heeft gegeven van wat wij allemaal hebben meegemaakt. Ik heb uiteraard niet alle details vermeld in de verhalen en ook de foto's blijf ik schuldig, dus er is nog genoeg om over te praten wanneer wij weer thuis zijn :)

1. Hans vd Hoeven:
    14 augustus 2016
    Veilige thuiskomst mannen! Ja het was leuk om jullie te volgen
    Dank je wel en hartegroet van (tante) Marie.