Dag #26

12 augustus 2016 - Tokyo, Japan

Vandaag gaat de wekker extra vroeg. Ziekenhuis bezoeken zonder afspraak zijn namelijk in de ochtend tussen 8:30 en 11:00, dus we moeten er op tijd bij zijn. Nadat we onze backpacks bij de receptie hebben achtergelaten lopen wij richting het ziekenhuis dat vlak naast het park ligt waar het kasteel van Nagoya staat. Na een stop bij de supermarkt voor iets van ontbijt stappen wij het ziekenhuis binnen.

Het is vooral zoeken. Zoeken naar mensen die Engels spreken zeg maar. We worden al snel begeleid naar de afspraakbalie waar wij, via een tolk aan de telefoon, duidelijk maken wat we willen. Met een afspraakkaart in de hand worden wij begeleid naar de juiste afdeling waar wij na het invullen van de vragenlijst een tijdje moeten wachten. Eenmaal bij de arts wordt duidelijk dat ook zij slechts minimaal Engels spreekt. Met google translate en vaak simpele woorden te gebruiken komen we er prima uit. Maik krijgt uiteindelijk de streptokokken test waar hij om had gevraagd en na een tijdje wachten blijkt de uitslag negatief. Uit voorzorg geeft men in Japan antibiotica bij zowel virale als bacteriële infecties en ook dit is geen uitzondering. Na wat zoeken komen wij uiteindelijk de Calcalation balie bij de Balance balie waar wij kunnen afrekenen. Gelukkig koste het geheel ca. 80 euro. Wij hadden het hoger ingeschat. Nadat we de antibiotica hebben opgehaald gaan we via de metro terug naar het hotel om onze spullen weer op te halen.

Vanaf het hotel pakken we de metro naar het station, Hier stappen wij op de Shinkansen richting Tokyo, onze laatste bestemming deze vakantie. Wederom een leuke trip met veel te zien buiten. Vanaf het Tokyo station is het nog een paar haltes met de metro voordat wij bij ons hotel zijn. Hier komen wij er achter dat wij ook hier een dubbelbed hebben. Het wordt dus weer gecombineerd grond / bed slapen. Gelukkig konden we nog een extra deken regelen om op te slapen. Voor het gemak pakken wij een Mos Burger die toevalligerwijs op de hoek naast het restaurant zit alvorens wij terugkeren naar het hotel. Een dag die in het teken stond van ziekenhuis en reizen, maar alsnog eentje waar je best moe van kan worden.

1. Rita:
    12 augustus 2016
    Hoi mannen,
    Maik, blij om te lezen dat het geen streptokokken infectie betreft en ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
    Geniet van jullie laatste weekend in Tokyo en koop niet teveel.....
    Alex, bedankt dat je me al deze dagen zoveel plezier hebt bezorgd met jullie reisverhalen. Ik heb er echt van genoten!!!
    Groetjes, Rita
  2. Joke aka Joyce Caldwell:
    14 augustus 2016
    Glad to hear that you received help Maik. I have had a glimps of your vacation and I appreciate all your Reporting, Alex. Thanks. You would be welcome in Chattanooga & environs when you next venture out of NL. Safe trip home sleeping is the best way to travel on long flights, niet waar?