Dag #27

13 augustus 2016 - Tokyo, Japan

We gaan het laatste weekend alweer in. En wat hoort er bij het laatste weekend? Juist. Rust. Twee daagjes Tokyo waarin wij lekker rustig aan doen. We hebben een paar dingen die wij nog per se willen doen, al is dat vooral shoppen. Wakker worden gebeurt dus pas na 10 uur. Of in ieder geval het opstaan. Nadat we eindelijk het hotel verlaten hebben lopen we naar de metro. Ondergronds vinden wij (onder de Skytree van Tokyo waar de metro zit) een heuse deli france. Ontbijt met broodjes dus.

We pakken de metro naar Akihabara. We hadden tijdens ons eerste bezoek hier al een aantal figuurtjes gezien die wij wel wilden kopen. Na veel zoek en vergelijkwerk (bij de een kan een product 40 euro zijn, bij een ander 25) lopen wij uiteindelijk met een aantal figuurtjes weer naar buiten. De hele middag zijn wij bezig met lekker lui slenteren door Akihabara, met af en toe een stop bij de starbucks of een supermarkt om iets te drinken te scoren.

Tegen etenstijd gaan wij weer terug richting het hotel om daar in de omgeving iets te eten. We pakken de trein dit keer (dat is een kortere verbinding dan de metro) om daarna nog 1 halte met de metro te overbruggen. We gebruiken onze Jaan Railway passen weer voor deze rit, al komen wij later in het hotel er achter dat deze gisteren voor het laatst konden worden gebruikt. Whoops. Maar goed, de mensen op het station hebben dit ook niet gezien.....

We lopen, nadat we onze spullen in het hotel achter hebben gelaten, richting een ramen tentje waar wij gisteren al voorbij waren gelopen. Met Engels menu. Eenmaal daar blijkt de ramen wat tegen te vallen. Er zit helaas niet heel veel smaak aan, al zijn de dumplings die wij er extra bij hadden besteld gelukkig wel erg goed. Al met al vult het wel weer. Naderhand verkennen we nog even de supermarkt dat tegen het hotel aan gebouwd is. Volgens mij is dit het grootste supermarkt dat wij tot nu toe hebben gezien. We slaan nog wat snoepgoed in voordat we terugkeren naar het hotel. Morgen alweer de laatste dag...