Dag #15

1 augustus 2016 - Osaka, Japan

Whoops. Meestal snooze ik de wekker nog een paar keer nadat deze is afgegaan (ja, ik zet de wekker zodat we niet al te laat wakker worden), maar vandaag had ik hem per ongeluk uitgezet. Ach, al met al valt het nog wel mee. Rond elf uur, nadat we de was weer hebben afgeleverd, vertrekken wij richting de metro halte. Bestemming van de dag = het Osaka Aquarium Kaiyuken.

Nadat we een fles water hebben gehaald en via de metro de haven van Osaka hebben bereikt stoppen we eerst nog even bij de Food Court midden in de Mall vlak naast het aquarium (we hadden geen idee dat die hier was). Eerst maar even een ontbijtje regelen = een Japanse Bun gevuld met vlees. Prima te doen. Blijkbaar hebben ze hier ook een Legoland, ook nieuw voor ons. Helaas zien we al dat volwassenen hier niet in mogen zonder een kind als aanhang. So be it. Op naar het aquarium.

Een erg gaaf aquarium om te zien. Het pronkstuk is overduidelijk hun gigantische tank waarin ze hun grootste roggen, hamerhaaien, twee walvis haaien en anderen in hebben zwemmen. Vanaf verschillende verdiepingen kan je rond deze tank lopen om vanuit elke hoek het schouwspel te bezichtigen. Ook de tank gevuld met dolfijnen en die met zeehonden is leuk om te zien aangezien deze jongens graag veel rond zwemmen voor het publiek. Nadat we het aquarium hebben doorlopen gaan we weer terug naar de mall. Na een korte maar late lunch lopen we nog even de mall rond om te zien wat er allemaal te beleven is. De mall bestaat voornamelijk uit winkels die wij vrij snel weer verlaten. Wat wel opvalt is een soort Japanse kinderdierentuin met konijnen, hamsters, schildpadden, honden, katten, een varken, een capibara, een uil, een lama en een kangoeroe. We konden er in voor een prijs, maar het was leuker om even te spieken vanaf de buitenkant (er waren een paar luikjes waardoor je naar binnen kon kijken). Met de haven gezien gaan we op pad naar de stad voor het avondeten.

We stappen uit de metro in het centrum en lopen door naar een tentje wat we eerder al hadden opgezocht op internet. We komen uit bij een Kaiten Sushi tentje (Conveyer-Belt Sushi), iets wat Maik al een hele tijd wil doen. Ikzelf eet geen vis, dus een sushi tent is niet de logische plek om mij te vinden. Ook was het even lastig om een tentje te vinden waar we menu's in het Engels zijn, maar deze plek is gelukkig voorzien. Er was gelukkig ook genoeg voor mijn smaakpapillen, zoals sushi met ei, sushi met worstjes en noodle soepen. Gelukkig voor ons hadden ze ook nog eens Melon soda. Het is lastig om deze sushi te vergelijken met die thuis want de smaken zijn gewoon anders. Wel kunnen we zeggen dat deze sushi lekkerder is en meer vult. Na vijftien bordjes zitten we toch echt tjokvol. De prijs valt ook nog eens flink mee, dus waarschijnlijk komen we hier nog wel terug. Na een wandeling door het neon verlichte centrum besluiten we om terug te gaan naar het hotel. Op naar de volgende dag...

1. Rita:
    1 augustus 2016
    Hoi kerels,
    Ik lees hier dat de sushi daar bij jullie veel lekkerder is maar dat het ook meer vult.
    Hoe lukt het jullie dan om vijftien bordjes te eten???? Zijn jullie misschien Buddha buikjes aan het kweken .....ha ha ha
    Zo te zien hebben jullie er weer een fijne dag op zitten.
    Groetjes,
    Rita
  2. Alex van der Hoeven:
    2 augustus 2016
    De bordjes bevatten ieder 2 sushi stukken behalve de sushi's met komkommer, die bevat zes stukken maar die zijn ook kleiner. Dus vijftien bordjes valt nog best mee :) in ieder geval als je dat vergelijkt met thuis bij het All-you-can-eat restaurant.