Dag #17

3 augustus 2016 - Nara, Japan

Vandaag slapen we extra lang uit. Vanwaar die keuze? Nou, we hebben nog eens naar onze to-do list gekeken en het meeste hebben we nu gedaan of gezien in Osaka. Zonder echte bestemming nemen we dus gewoon onze tijd. De was van gisteren is aardig droog. Tenminste, dat wat buiten hangt. Het deel wat binnen hangt droogt ook al aardig, maar voor de zekerheid brengen we die kledingstukken ook maar naar buiten. Morgen moeten we tenslotte weer reizen.

Nadat we om zijn gelopen, na uiteindelijk op te staan, naar de bakker een paar straten verder lopen we door naar de metro. We hadden nog iets op de lijst staan wat mogelijk interessant kan zijn = Joypolis. Dit is een indoor arcade die wij ook al hebben gezien in Tokyo. Om die reden hadden we deze laag op de lijst staan.

Eenmaal aangekomen blijkt het allemaal best tegen te vallen. Ook deze Joypolis heeft een aantal attracties, maar het feit dat er geen entree betaald hoeft te worden zegt al veel. De attracties die ze hebben zijn niet interessant genoeg, vinden wij, en de rest is eigenlijk allemaal spul wat je ook in arcades terug vind. Sterker nog, in de meeste arcades vind je meer dan dat ze hier hebben staan. Helaas. De rest van het gebouw, het Joypolis deel is op de 8ste en 9de verdieping, bestaat uit winkels gericht op jongeren; lees: hipsters. Met de maten die Maik en ik dragen zullen we hier niks vinden. We besluiten om terug te gaan richting het centrum naar de grotere arcade van de stad.

Eenmaal in de arcade in Nipponbashi aangekomen weten we ons prima te vermaken voor het komende uur. We beginnen met een potje lucht hockey, gevolgd door Time Crisis 5 (co-op schietspel) en een Jurassic park game (ook co-op schietspel). Effe lekker wat digitale poppetjes neerschieten (of dino's).

Met de arcade achter ons lopen we door naar de Kaiten sushi tent waar wij twee dagen geleden ook al hebben gegeten. Hier weten we tenminste zeker dat we een conveyer-belt tentje in lopen met Engels menu. Ook vandaag proeft de sushi weer prima en ook vandaag lukt het mij om sushi te eten zonder vis. Na de sushi lopen we nog heel even een rondje door de stad alvorens wij weer terug gaan richting het hotel. Tijd om de backpacks weer in te pakken voor onze trip morgen naar de Ryokan in Kobe.