Dag #2

19 juli 2016 - Tokyo, Japan

Half negen 's ochtends. De wekker gaat. Voordat Maik en ik uit ons bed waren (de snooze button hebben wij veel gebruikt), hadden gedoucht en klaar waren voor vertrek was het toch al gauw weer zo'n half 11. Tja, dat krijg je na zo'n lange dag reizen. Tijd om op ontbijt te jagen, want onze hotelboeking was exclusief ontbijt. Dit was expres gedaan zodat wij in de stad konden ontbijten.

We wisten wat ons doel van de dag zou worden = Akihabara. Voor zij die niet bekend zijn met Tokyo: Akihabara is het technologie / gadget en "Osaku" (geek/nerd) hart van Tokyo. Onderweg naar Akihabara kwamen wij een kleine supermarkt tegen waar wij met broodjes en een grote fles water weer uit kwamen. Ontbijt gescoord.

Enter Akihabara. We begonnen onze ervaring met een gigantische (in de breedte), tien verdiepingen (waarvan twee bestond uit restaurants) hoog gebouw met daarin vooral technische producten. Geweldig om een uurtje doorheen te lopen. Mijn eerste aankoop komt ook daar vandaan, een Kirby 3D jigsaw puzzel. Toen wij alle verdiepingen gezien hadden kwamen wij er achter dat dit gebouw 'nog niet echt' Akihabara was.....

Enter true Akibahara. Overal waar je keek vond je grote gebouwen met daarin anime of manga (de Japanese animatie series en stripboeken) merchandise of arcades. Of combinaties van dat alles. Wij hebben hier urenlang van winkel naar winkel geslenterd en ons vergaapt aan de gekte en cultuur dat is Akihabara, waaronder 'Maids' of 'Ninja' dames die mensen probeerden over te halen om naar hun cafés te komen. Maik en ik hebben al afgesproken dat we nog een keer terug gaan naar Akihabara tijdens ons laatste weekend in Japan om figuurtjes e.d. te kopen van geliefde anime's.

Tussendoor zijn wij nog een resort achtig iets in gelopen om wat te eten (de kaart die buiten stond zag er goed uit), waarna wij via de achtergang in de bar naast het resort terecht kwamen. Blijkbaar was het 1 en hetzelfde bedrijf. Met de rijst naar binnen gewerkt zijn wij nog wat langer doorgegaan, maar rond half tien haakten wij af toen de winkels ofwel dicht gingen ofwel wij die winkels al hadden bezocht. Tijd om terug te keren naar het hotel voor de volgende dag...

1. Foskea:
    19 juli 2016
    Leuk een enthousiaste start van de reis. Veel plezier jongens en fijn dat jullie je belevenissen met ons delen. Groetjes
  2. Rita:
    19 juli 2016
    Ik had nog nooit gehoord van Akihabara, maar als ik je uitleg lees, begrijp ik waarom het bovenaan het lijstje stond. Ik denk dat jullie er van genoten hebben!! (Ik ook van het leuke dag verslag. Veel plezier.