Dag #4

21 juli 2016 - Tokyo, Japan

Het lijkt een trend te worden. Ook vandaag stonden wij vrij laat op. Maar goed, daar is het ook een beetje vakantie voor. De dag was iets slomer dan de voorgaande dagen, vooral omdat wij al vrij veel van onze must-see lijst hebben afgetikt.

Wij begonnen richting Ginza, hetzelfde gebied waar wij maandag al waren geweest. Ons doelwit dit keer was echter één specifieke winkel = Hakuhinkan Toy Park. Een gigantische speelgoedwinkel van maar liefst vier verdiepingen. Het is makkelijk, zeker voor ons, om hier een uurtje of anderhalf in te dwalen.

Het restant van onze dag was nog niet bepaald, maar na wat ronddwalen en opzoeken van plekjes op internet kwamen wij op een Japanse winkel waar men nog altijd zijn eigen zwaarden en pantsers smeed. Een typisch zaakje waar je je ogen kan uitkijken door de kwaliteit en pracht van alles wat was tentoongesteld, al was de winkel wat klein. De prijzen waren een goede indicatie van de kwaliteit, dus wij hebben de winkel verlaten met enkel informatie rijker.

De volgende stop was de Tokyo Tower. Niet om helemaal naar boven te gaan maar om het 'One Piece' deel van de toren te bekijken (nou ja, en de toren te bekijken natuurlijk). Dit deel was een speciale exhibitie / theme park gericht op de serie One Piece (Anime & Manga). Goed om een uurtje te 'geeken'. Na ons geek momentje hebben wij dinner genuttigd (erg non-japanse rijst met curry) in een restaurant in de toren alvorens wij verder gingen rondslenteren in de stad. Langzaamaan gingen wij weer richting het hotel, klaar voor de volgende dag.

Update: Iets wat ik nog niet vermeld had = de afgelopen drie dagen hadden wij erg goed weer. Zonnig met zo'n 30 graden (in de zon). Dag 4 was echter wat minder. Een tropische miezer regen die vrijwel de hele dag aanhield. Gelukkig hebben we een paraplu gekocht hier...

1. Hans vd Hoeven:
    21 juli 2016
    Joh, mannen. Ik moet een hoop nieuwe begrippen verwerken als 70 plusser! Anime & Manga, One Piece en andere internet hypes van de vorige keren. Maar nu weer wat tijd om me er in te verdiepen, want Bianca, Christophe en Tifenn zijn zo even vertrokken, terug naar Frankrijk. Langer gebleven dan het
    Voorspelde weekje, wel 12 dagen. Hoe lang blijven jullie op dezelfde plek?
    Heel veel plezier verder, ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Knuf van (tante) Marie
  2. Dennis:
    21 juli 2016
    Nog wat leuks opgepikt in de Toy Park? De One Piece exhibitie was ik wel langs geweest maar niet naar binnen. Was het wat?
  3. Alex van der Hoeven:
    22 juli 2016
    @Marie = Wij blijven in Tokyo t/m de 23ste, dus morgen pakken wij de trein richting Kamakura. Je kan zien waar wij wanneer zijn op de kaart (zie bovenin op de pagina).

@Dennis = We hebben nog niks opgepikt in de Toy Park :) Misschien gaan we dat wel doen later, maar wij wachten met dat soort aankoopjes in Tokyo tot het laatste weekend. 13 en 14 augustus zijn wij namelijk nog een keer in Tokyo. Tokyo One Piece Tower was wel grappig, al was het op en top Japans. Overdreven grappigheid en enthousiasme. Het bestond vooral uit props om foto's mee te maken en uit thematische kleine attracties. Misschien niet 100% het entreegeld waard, maar zeker wel leuk om te doen.