Dag #5

22 juli 2016 - Tokyo, Japan

Wederom een trage opstart. Maar ach, daar is het vakantie voor. We beginnen onze dag met onze dagelijkse trip naar het metro station. Nu pas valt ons op dat direct naast de ingang een boekenwinkel zit met daarin een cafeetje dat verse koffie en broodjes verkoopt. Ach, beter laat dan nooit.

De eerste stop is Joypolis, een soort van theme park met attracties zoals je die ook tegenkomt in een arcade. En meer. Zo is er bijvoorbeeld een kleine achtbaan binnen in het gebouw zelf wat tussen de verdiepingen door gaat. Normaliter kunnen wij overal wel komen met de metro, maar dit viel toch echt buiten het bereik. We moesten overstappen op de trein die rond de baai van Tokyo rijd. Tot nu toe hadden wij alles vanaf grond niveau of ondergronds gezien. Vanaf de trein zat je echter een stuk hoger wat gelijk een heel ander perspectief bied van de stad. Het laat juist zien hoe groot Tokyo nu echt is.

Goed, Joypolis. Er waren niet heel veel attracties die ons trokken, maar toch genoeg om een uurtje of wat zoet te zijn. Zo hebben wij in een soort van race game attractie gezeten wat door een soort half pipe achtige baan ging (zoals bobslee's). Erg gaaf, vooral omdat je in een grote capsule kwam te zitten, Maik voor en ik achter. We hadden allebei twee stuurknuppels (een voor de linkerhand, een voor rechterhand). Beide naar voren was vaart maken, naar achter was afremmen, links voor en rechts achter maakte een bocht naar rechts en links achter en rechts voor maakte een bocht naar links. Maik bestuurde hiermee het voorste deel van het toestel en ik het achterste deel. Bovenop de stuurknuppels zat ook een knop. Wanneer er een inhaalactie mogelijk was en wij beide tegelijk op de knoppen drukten maakte de capsule een zijwaartse rol maakte ter simulatie van de actie. Erg vermakelijk. We eindigden op de 1ste plek van de 12 (3 anderen waren japanse teams, de 8 anderen waren computer gestuurd) met een 100% synchroon score (voor het drukken op de buttons bovenop). Beat that Japanese people! Al bestonden alle andere teams uit dames. Maar goed...

Een andere attractie waar we in gingen was een capsule die 360 graden kon roteren. Ieder had twee joysticks om te gebruiken om te richten en te schieten (het was een Transformers attractie). Wederom eindigden we hoog. Best Team of the day met 98% raak (Maik was best player of the day, ik 2de :( ). Enfin, ook een lache spel om te doen.

Na Joypolis vervolgden we onze weg langs een aantal winkeltjes. Joypolis is namelijk in hetzelfde gebouw als Tokyo Legoworld en Madam Tussaud, namelijk op het eiland in de baai. Hier vind je grote musea en grote soort-van mall's met allerlei winkeltjes daarin. Nadat we beide een whopper naar binnen hadden gewerkt bij de Burger King (we moesten echt wat eten en de Japanse fastfood leek wat minder....aantrekkelijk).

Vanuit het eiland zijn wij met de trein terug gegaan naar Shibuja. Hier waren wij al eerder geweest, maar enkel overdag. Het was minder imposant als Shinjuku, maar zeker even druk zo niet drukker. Het aantal buitenlanders was in ieder geval hoger dan wij eerder hadden gezien. We waren nog een tijdje op zoek naar een conveyer belt sushi tent, maar de twee die wij vonden waren helemaal vol. Na een tijdje zijn wij een klein ramen tentje in gegaan om te kijken of deze beter was dan die van maandag (die was namelijk wat flauw). Deze was in ieder geval een stuk beter, alleen is 'heet' in het Japans ook echt heet. Enfin, goeie ramen. Terug naar het hotel om klaar te maken voor de volgende dag.

NOTE: Tijdens onze trip naar Joypolis kwamen wij er achter dat Pokémon Go precies een uur daarvoor uit was gekomen in Japan. Wij konden uiteraard niet achterblijven en hebben gelijk wat Japanse Pokémon buit gemaakt :D

1. Joke aka Joyce Caldwell:
    25 juli 2016
    Way to go boys!!! Congrats on being in the top.