Dag #19

5 augustus 2016 - Kobe, Japan

Prima bed = prima geslapen. Nadat ik een keer of twee op de snooze knop heb gedrukt stap ik op om direct de Onsen in te glijden (nadat ik mijzelf heb afgespoeld uiteraard, dat hoort er bij). Even rustig wakker worden in het hete water.....Na een minuut of twintig wisselen Maik en ik de wacht tot aan het ontbijt. Wederom in Yukata gekleed keren wij terug naar het restaurant.

Gisteren konden wij de keuze maken tussen een traditioneel ontbijt en een westers ontbijt. De keuze was makkelijk gemaakt uiteraard. Full Traditional experience. Het ontbijt stond voor ons klaar toen wij binnenkwamen, op ons ei na dat een kwartiertje later kwam. Wederom was het een kwestie van alles proeven om te kijken wat eigenlijk wat is. Ook dit keer zaten er wat dingen tussen die wij niet geheel opaten, al was dat een stuk geringer dan de avondmaal gisteren. We zijn in ieder geval een mooie ervaring rijker.

Na het ontbijt duikt Maik, uiteraard, nog even in de Onsen totdat wij uiteindelijk toch echt moeten gaan inpakken. Tijd om de Ryokan te ruilen met ons volgende hotel = een Capsule hotel in Kobe. Voor zij die niet weten wat een Capsule hotel is....Tja....Google maar even. Is makkelijker dan uitleggen denk ik.

Met de trein is het een klein half uur voor wij in Kobe zijn, gevolgd door een kleine wandeling naar het hotel. Gelukkig kunnen we ook hier weer de tassen kwijt. Onze eerste bezienswaardigheid in Kobe is Harborland, een entertainment / shopping gebied dat, hoe kan het ook anders, in de haven ligt. We wandelen rustig door het havengebied, op ons gemakje alles in ons opnemend. De hoofd mall weet ons een tijdje te boeien, al is dat vooral vanwege de grote speelgoedwinkel (toyz for boyz people). Nadat wij de mall hebben gezien stoppen wij iets verderop langs de haven met een drankje van Starbucks in onze handen en het uitzicht van de haven voor ons. Heerlijk rustig zitten en kletsen.

Na een tijdje pakken we onze biezen en vertrekken we richten het noorden, richting de voet van berg Rokko. Hier is namelijk de Shin-Kobe kabelbaan die wij pakken om een flink stuk de berg op te klimmen. Vanaf daar is er een observatie post die een prima uitzicht biedt van Kobe en omgeving. We kozen er specifiek voor om dit aan het eind van de middag te doen zodat we konden wachten op de zonsondergang en het oplichten van het nachtleven van Kobe. Hopelijk zijn de foto's gelukt.

Nadat wij weer beneden zijn lopen wij door richting het centrum voor een hapje te eten. We eindigen bij een ramen tent die iets anders is dan wij gewend zijn = hij is namelijk groter en bevat geen vending machine aan de voorkant om je bestelling te plaatsen. Ook merken wij dat dit tentje toch best pittige ramen kan maken. Nog meer dan die in Tokyo in ieder geval. Enfin, het smaakte prima. Terug naar het hotel maar weer. Morgen zal ik meer vertellen over onze avond hier....