Dag #8

25 juli 2016 - Kyoto, Japan

Tijd om Kamakura alweer te verlaten. Na een stop bij een Délifrance op het station (wauw, nooit verwacht die te vinden hier) beginnen wij onze reis naar Kyoto. We pakken de trein richting Yokohama om daar over te stappen. We moeten namelijk in Shin-Yokohama zijn om op de Shinkansen (bullet train) te stappen.

Na de overstap in Yokohama komen wij er al snel achter dat we in de verkeerde trein zitten. Blijkt dat er twee verschillende treinen op hetzelfde perron aankomen (de blauwe lijn en de licht groene lijn). Eenmaal correct aangekomen in Shin-Yokohama pakken wij de eerstvolgende Shinkansen richting Kyoto, vooral omdat deze de meeste Non-reserved seats heeft. Deze stopt echter op alle tussengelegen stations, iets wat onze reis iets verlengt. Ach, we hebben de tijd. Ook blijkt deze Shinkansen slechts tot Nagoya te reizen. In Nagoya is het gelukkig slechts een paar minuten wachten op de Shinkansen richting Kyoto.

Vanaf Kyoto station is het nog een korte rit richting ons hotel. Na het laatste stuk te lopen komen wij er gelukkig achter dat deze kamer een stukje beter is dan het vorige. Gelukkig weer onze eigen badkamer. Na een korte pauze in het hotel gingen wij de stad in om onze voorraad aan te vullen en avondeten te scoren. Het was ondertussen al zes uur geweest. Wat gelijk opvalt is hoeveel buitenlanders er rondlopen. Het lijken er meer dan in Tokyo. Ook gebruiken veel meer mensen de fiets in Kyoto, iets wat veel veiliger te gebruiken is dan in Tokyo (er zijn ook soms aparte fietspaden in Kyoto).

Uiteindelijk vinden we een Yakiniku tentje. Yakiniku is een all-you-can-eat soort restaurant waar je 90 minuten kan bestellen wat je wilt wat je vervolgens op de grote gedeelde grill plaat legt wat is ingebouwd in je tafel. Helaas is communiceren lastig aangezien de bedienden vrij weinig Engels spreken. Zo komen wij er niet goed achter hoe je sommige gerechten moet grillen (blijkt dat je ze eerst in een saus moet dopen omdat het vlees te dun is om direct op de plaat te leggen). Enfin, het was best lekker. Terug naar het hotel om te kijken wat we morgen gaan doen.

1. Robert Krens:
    25 juli 2016
    Geweldig om te lezen Lex. Ik kan niet wachten op de foto's en de verhaken IRL. Geniet ervan heren.
  2. SW:
    27 juli 2016
    Hey, leuk jullie tavelblog dagelijks te lezen maar kan je wat impressies van de lokale bevolking weergegeven want dat is natuurlijk ook reizen.
    Nog veel plezier!
  3. Alex van der Hoeven:
    27 juli 2016
    Hey SW. Dit reislog gebruik ik primair om aan de mensen thuis te vertellen wat wij allemaal hebben gedaan en beleefd. Zaken als impressies van de lokale bevolking e.d. bewaar ik voor wanneer wij weer terug zijn.